Sunday, June 15

I LOVE U(153 languages)

Afrikaans : Ek het jou lief
Arabic (formal) : Ohiboke
Armenian : Yes kez si'rumem
Assamese : Moi tomak bhal pau
Bangladeschi : Ami tomake walobashi
Basque : Nere maiteaBassa : Mengweswe
Batak : Holong rohangku di ho
Bemba : Ndikufuna
Bengali : Ami tomay bhalobashi
Berber : Lakh tirikh
Bicol : Namumutan ta ka
Bolivian Quechua : Qanta munani
Bosnian : Volim te
Braille : :..: ..: ..-.. .::":.., :.:;
Brazilian/Portuguese : Eu te amo ('eiu chee amu')
Bulgarian : Obozhavam te
Burmese : Chit pa de
Cambodian : Bon sro lanh oon
Canadian French : Sh'teme,Je t'adore
Catalan : T'estim molt
Cebuano : Gihigugma ko ikaw
Chamoru (or Chamorro) : Hu guaiya hao
Cheyenne : Ne mohotatse
Chichewa : Ndimakukonda
Chickasaw : Chiholloli (first 'i' nasalized)
Chinese : Goa ai li
Corsican : Ti tengu cara

Creol : Mi aime jou
Croatian(familiar) : te volim
Croatian (formal) : Ja vas volim
Czech : Miluji te
Danish : Jeg elsker dig
Dusun : Siuhang oku dia
Dutch : Ik houd erg veel van jou
Ecuador Quechua : Canda munani
English : I love you

Esperanto : Mi amas vin
Estonian : Mina armastan sind

Ethiopian : Afgreki'
Farsi (old) : Tora dust mi daram
Farsi : Tora dost daram

Filipino : Mahal kita
Finnish (formal) : Mina" rakastan sinua
French : J' t'aime bien
French (formal) : Je vous aime

Gaelic : Ta gra agam ort
Ghanaian : Me dor wo
German (formal) : Ich liebe Sie (rarely used)
German : Ich liebe dich

Greek : Eime eroteumenos me 'sena
Greek (Arhea/Ancient) : Philo se
Greenlandic : Asavakit
Gronings : Ik hol van die
Guarani' : Rohiyu (ro-hai'-hyu)
Gujrati : Hoon tane pyar karoochhoon.
Hausa : Ina sonki
Hawaiian : Aloha wau ia oi nui loa

Hebrew : Anee ohev otakh
Hindi : Mai tumase pyar karata hun

Hopi : Nu' umi unangwa'ta
Hungarian : Szeretlek
Icelandic : Eg elska thig ('yeg l-ska thig')
Ilocano : Ay ayating ka
Indonesian : Saya cinta padamu

Italian : Ti amo
Irish : Taim i' ngra leat
Irish/Gaelic : t'a gr'a agam dhuit
Japanese : Kimi o ai shiteru

Javanese : Kulo tresno
Kannada : Naanu ninnanu preethisuthene

Kikongo : Mono ke zola nge (mono ke' zola nge')
Kiswahili : Nakupenda malaika

Klingon : qamuSHa'
Korean : Dangsinul saranghee yo
Kpele : I walikana
Kurdish : Ez te hezdikhem

Lao : Khoi mak jao lai
Latin : Te amo,Vos amo
Latvian : Es tevi milu ('es tevy meelu')
Lebanese : Bahibak
Lingala : Nalingi yo
Lisbon lingo : Gramo-te bue', chavalinha!
Lithuanian : Tave myliu (Ta-ve mee-lyu)

Lojban : Mi do prami
Luo : Aheri
Luxembourgish : Ech hun dech ga"r

Maa : Ilolenge
Macedonian : Te ljubam

Madrid lingo : Me molas, Tronca!
Maiese : Wa wa
Malay/Indonesian : Saya cinta pada mu

Malayalam : Njyaan ninne' preetikyunnu
Marathi : Me tujhashi prem karto
Mohawk : Konoronhkwa
Moroccan : Kanbhik

Navaho : Ayor anosh'ni
Ndebele : Niyakutanda
Norwegian : Jeg elsker deg

Nyanja : Ninatemba
Op : Op lopveop yopuop
Osetian : Aez dae warzyn
Pakistani : Mujhe tumse muhabbat hai
Papiamento : Mi ta stima'bo
Pig Latin : Ie ovele ouye
Phillipino : Mahal kita
Polish : Kocham cie

Portuguese/Brazilian : Eu te amo ('eiu chee amu')
Pulaar : Mbe de yid ma

Punjabi : Main tainu pyar karna
Quenya : Tye-mela'ne
Raetoromanisch : Te amo
Romanian : Te ador
Russian : Ya tyebya lyublyu
Samoan : Ou te alofa outou
Sanskrit : Anurag
Scot-Gaelic : Tha gradh agam ort
Serbian (formal) : Ja vas volim
Serbian (familiar) : Ja te volim

Serbian (old) : Ljubim te
Serbocroatian : Volim te
Shona : Ndinokuda
Singhalese : Mama oyaata aadareyi
Sioux : Techihhila
Slovak : Lubim ta
Slovene : Ljubim te
Spanish : Te amo

Srilankan : Mama oyata arderyi
Swahili : Naku penda

Swedish : Jag a"lskar dig
Syrian/Lebanese : Bhebbek
Tagalog : Mahal kita
Tahitian : Ua here au ia oe
Tamil : Naan unnai kadalikiren

Telugu : Nenu ninnu premistunnanu
Thai (formal) : Phom rak khun
Thai : Khao raak thoe
Tswana : Dumela
Tunisian : Ha eh bak
Turkish (formal) : Sizi seviyorum
Turkish : Seni seviyorum

Twi : Me dowapaa
Ukrainian : Ya tebe kokhayu
Urdu : Main tumse muhabbat karta hoon
Vai : Na lia
Vietnamese : Anh ye^u em

Vulcan : Wani ra yana ro aisha
Welsh : Rwy'n dy garu di

Wolof : Da ma la nope
Yiddish : Ikh hob dikh lib
Yugoslavian : Ja te volim
Zazi : Ezhele hezdege
Zulu : Mena tanda wena
Zuni : Tom ho' ichema

No comments: